Saturday, December 20, 2014

Comfort

The very least on my collection should be flats. Don't get me wrong, I love Audrey Hepburn, and I enjoy comfort. It just depends when and where and how. The higher the heels, the higher the attitude does work on me very well. I sometimes think Heels and lipsticks are the least one I can live without.

And who says that, keep your heels, head, and standards high.

Anyway, flats. Anyone?

我上周末陪孩子去大学城比赛。起个大早的却遇上马拉松封路,不管车上的手机的任何GPS再绕,也脱不了身。眼看开赛在即,情急之下跳出车来,还要扛着孩子要吃要喝的小冰袋,就在偌大的校园里和孩子靠手机跨砖路跨土路寻线而奔。看孩子比赛嘛,不好穿太讲究,倒总是配双美丽的好鞋子。可不巧,这天就得踩着4"载重愣跑了1英里。哎呀一开始是心疼鞋,没两分钟就心疼肉啦:脚都磨破出血,还不敢耽误,也没告诉孩子,怕影响他的心情。他几次要让自己的crocs 给我,做妈妈的,有他这份心,都知足啦,哪里会看他赤脚跑。不过心里真是想念着,我那些旮旯里的平底鞋哎。

其实,我真的,是有平跟鞋子的 ...... 就看是不是有人看得见我穿的样子罢了。



My all time favorite. She is a good life lady, pure, lovely, and elegant.
有心搜搜,还是觉得,好美的是她 ^^ 蓝蓝的,丝缎,珍珠。都齐了。
 
 
 



 
Tod's is always the top choice on flats. Their comfy and exact grab fit driving and piano so well, you may forgive the traffic or hurt on wrists.
我一动心买平底鞋,基本上就是为开车。没有什么比小T标志的133颗胶豆豆的Tod's更可爱又尽忠职守。这个完全没有意大利矫情的牌子名字,真的适合意大利赛车手试车来用。那些小豆豆定位和抓位都十分精准。就是弹钢琴也很管用哩。
 
 
 

 I love bright color flats: at least there is one thing to pop.
这也是我很衷意的一双。皮质和造型都舒适得不得了。可是你看,平底鞋就是很难看着让我觉得迷人。




When I was little, I would think these are a perfect pair to kick all rocks into the river!
有的时候,一双鞋老在一部车里,看见她,就想起那部车,那一季,和经历的那些事,见过的那些人。
 
 
 
 

A girly girl.
这是可以点化平凡着装的一位美女。
 
 
 
 




 
It's hard for me to flats, so anything under 2" should be group into comfort. And they are.
我应该很难找到多少完全平的鞋。除非拖鞋,沙滩鞋,运动鞋。这是我从没什么动力,也无所谓要弥补的一类。这些样子两寸以内的,都算是我的平底线内啦。
 
 
 
 

Once a friend showed me her travel pictures. I was so confused: why did you put on sneakers? It's in a city, no mountains......
有一次,不记得是怎样,总归是放松的时候,我穿了双平底鞋。小孩出门可疑惑望着我:“妈妈,你要去哪?”



 Other than flip-flops, the very lowest of all.
真的,原来所有凉鞋里最低就是她 :)




I was thinking about One Thousand and One Nights when finding this pair. Go well at home with loungewear.
有一阵在家喜欢她,觉得有异域风情。